Informatii utile Persoane fizice autorizate PFA Economist Gheorghe David Wellcome.ro
 Ciel Simplu  Contabilitate Bucuresti
 Calendar obligatii PFA 16-31 Iulie 2014 
Forum - PFA II IF
Activitate PFA II IF
Mesaje noi pe Forum PFA II IF
Infiintare PFA II IF
Lichidare PFA II IF
Casa de marcat PFA II IF
Controale, amenzi, reclamatii PFA II IF

Concursuri PFA II IF

Regulament Forum PFA II IFInregistrare membru nou pe Forum PFA II IF
Login autentificare Forum PFA II IF
Informatii PFA II IF Profesii liberale Facebook
Informatii PFA II IF Profesii liberale Google+
  
Publicitate        Rezervare
Subiecte noi
Forum PFA II IFwebsite si CAEN CAEN ca sa vand apa/cafea PFA aerobic/pilates CAEN-ul potrivit crosetat PFA-realizare siteuri web Deducere cheltuieli conferinta CAEN 4791 - activitate la sediul profesional Cas Pfa 6203 Zilieri NET la BRUT Denumire PFA deducere cheltuieli telefonie CUI si nr. de ordine in registrul comertului PFA Activitate si concediu maternitate, crestere copil Plata CAS 01.07.2014 Informatii PFA Am depasit pragul anual, cand platesc TVA? Informatii PFA II IFCalendar obligatii fiscale (16-31) August 2014Calendar obligatii fiscale (1-15) August 2014Calendar obligatii fiscale (16-31) Iulie 2014Calendar obligatii fiscale (1-15) Iulie 2014Calendar obligatii fiscale (16-30) Iunie 2014Calendar obligatii fiscale (1-15) Iunie 2014
Google » Filtre PFA
pfa  contabilitate pfa  evidenta contabila pfa  legislatie pfa  cheltuieli deductibile pfa  declaratii pfa  contributii sociale pfa  casa de marcat pfa 

#1 2009-06-28 11:12:06

eu_unul
Membru

Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

salutare! Sunt foarte nou in acest domeniu. Am pfa din feb 2009, in sistem real neplatitor de tva.

Insa am si eu multe intrebari:

1. Am inteles de la firma care m-a ajutat cu infiintarea P.F.A. ca pot trece si la cheltuieli actele de infiintare, bineinteles in ordine cronologica. Acestea le trec in registrul jurnal de incasari si plati? sau si in registru inventar?
la col. 3 (documentul-felul,nr) ce trec? Iar felul operatiunii de ce tip este?
2. Detin facturier, fiind platit prin Ordin de plata. In RJIP trec la rubrica Incasari?

3. In activitatea mea-de prestari servicii, lucrez foarte mult cu hartii de diferite formate. Astfel, am trecut si cartusele de la imprimanta pe pfa. Pot trece cartusele, cu toate ca imprimanta nu a fost luata pe pfa?

O zi buna!

Scuze ca sunt impertinent, insa nu cunosc aceste treburi. Nu vreau sa trec ceva eronat in RJIP si Registru inventar.

Offline

 

#2 2009-06-28 12:38:31

atticus
Membru Onorific

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

1. Da, asa este, cheltuielile ocazionate de inregistrarea PFA (notar, ORC) se trec obligatoriu in RJIP, la felul documentului treceti chitanta (CH), bon fiscal (BF), borderou achizitii (BORD.), dispozitia de plata (DP), dispozitia de incasare (DI), etc., iar la felul operatiunii treceti in acest caz NOTAR, sau ONORARIU NOTAR, respectiv TAXE ORC, adica oferiti explicatii scurte si precise privind plata sau incasarea respectiva (in acest caz desigur vb despre plata).
In RI registrul inventar se trec doar obiectele de inventar.
2. NU se trec facturile in RJIP! Regula este simpla si usor de urmat: in RJIP se trec numai si numai platile si incasarile care deja au avut loc, adica daca s-a incasat sau s-a platit ceva. Deci, nu factura se trece in RJIP, ci chitanta  cu care s-a platit factura respectiva.
3. Da, puteti trece contravaloarea consumabilelor pt. imprimanta la cheltuieli, insa inainte de a o face, binevoiti a redacta un inscris sub semnatura privata (declaratie), prin care Dumneavoastra, ca proprietar al imprimantei (marca, seria, eventual anexati si factura de cumparare) puneti la dispozitia PFA XY acest aparat/dispozitiv pentru a fi utilizat o perioada de ... (sa zicem, nelimitata). Doar asa vor fi aceste inregistrari oficiale.
Va propun spre lecturare Ordinul nr. 1040/2004 din 8 iulie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea evidenței contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu completarile respective.
Va recomand totodata sa profitati din plin de beneficiile acestui FORUM.
Un gand bun.

Editat ultima oară de atticus (2009-06-28 16:06:42)

Offline

 

#3 2009-06-28 16:59:01

eu_unul
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

1. Am inteles

2. Daca am fost platit prin ordin de plata, adica am facut contract cu firma si mi-au virat banii intr-un cont bancar. Ce trec in RJIP? 

3. Am inteles.

4. Plata CASS este deductibila,nu? Asa inteleg din legislatie si de pe forum. Trebuie trecuta si in RJIP nu? Adica la cheltuieli, platit cu numerar,nu?


Multumesc mult!

Promit ca am sa studiez si legislatie si forumul.

O zi buna!

Editat ultima oară de eu_unul (2009-06-28 17:07:20)

Offline

 

#4 2009-06-28 21:24:53

atticus
Membru Onorific

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Ma bucur ca punctele 1 si 3 au fost clare.
2. In RJIP treceti inclusiv viramentele, ordinele de plata (OP). Ordinul 1040/2004, zice:
"51. Orice suma plătită, respectiv încasată, în numerar sau prin banca se va inregistra în mod obligatoriu, cronologic, în Registrul-jurnal de încasări si plati (cod 14-1-1/b)."
4.Da, aceste cheltuieli sunt deductibile si vor apare si in RJIP, in ordine cronologica, indiferent daca ati platit in numerar (cu chitanta) sau prin transfer bancar (ordin de plata).

ATENTIE: registrul jurnal de incasari si plati trebuie obligatoriu numerotat si  snuruit inainte de a incepe activitatea.

Offline

 

#5 2010-09-26 20:58:38

andra86
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

eu spre exemplu trebuie sa trec in rjip facturile pe care le-am taiat si le-am incasat.cum le trec?ca am primit banii pe card.nu am nici un document la mana.nu trec numarul facturii rosii?nu mai inteleg.si pot trece si chitantele de la infiintarea pfa-ului?

Offline

 

#6 2010-09-27 09:18:38

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Se poate trece factura si extrasul de cont al cardului.
Cheltuielile cu infiintarea PFA sunt deductibile si se inregistreaza in RJIP.

Offline

 

#7 2010-09-27 19:23:20

andra86
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Deci daca inteleg bine trec numarul facturii rosii si data din extrasul de cont cand am primit banii pe card?nu data de pe factura.pai si cum chitantele cu infintarea pfa sunt pe luna noiembrie iar eu din decembrie am pfa, iar incasarea e dabia in ianuarie facuta.Le pot trece in rjip?

Offline

 

#8 2010-09-28 09:11:17

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Am raspuns cheltuielile cu infiintarea PFA sunt deductibile si se inregistreaza in RJIP. Ce legatura are cu incasarile se scad din incasarile ulterioare.

Offline

 

#9 2010-09-28 11:31:56

klaust
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Am observat ca unele pfa-uri isi completeaza RJIP-ul cu facturile emise/primite (chiar neincasate), iar altele asa cum ne-ati indicat d-voastra, cu documentele de plata/incasare (CH, BON,etc).
Amandoua metodele sunt corecte si legale?
In a doua situatie cum se monitorizeaza cifra de afaceri pentru a verifica atingerea progului de platitor de tva ?
Am un pfa cu norma de venit si voi trece la impozit pe profit.
Daca am facturi emise si neincasate in perioada cand eram cu norma de venit, in momentul incasariii prin OP vor trebui operate in RJIP ?
Multumesc.

Offline

 

#10 2010-09-28 12:47:29

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

In RJIP se cmpleteala pentru incasari, spre exemplu, documentul de incasare (chitanta, ordin de plata, etc)  si daca se completeaza si facturile emise (coespunzatoare incasarii) nu este nici o problema.
Normele de aplicare a Codului fiscal la pct. 49. prevede: ,,Contribuabilii care în cursul anului fiscal nu mai îndeplinesc condițiile de impunere pe bază de normă de venit vor fi impuși în sistem real de la data respectivă, venitul net anual urmând să fie determinat prin însumarea fracțiunii din norma de venit aferentă perioadei de impunere pe bază de normă de venit cu venitul net rezultat din evidența contabilă,,

Offline

 

#11 2010-09-28 17:28:24

andra86
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Mai am de lamurit 3 puncte:
1.Ce ar trebui scris in registrul inventar deoarece nu am achizitionat nimic pt a-l inregistra in registrul inventar?
2.Doresc sa inchid pfa si sa deschid pfi ce fac cu registrele de incasari si plati?Pot scrie in continuare pe ele sau trebuie sa achizitionez altele?
3.Daca din pacate nu mai am documentele de infiinare pfa este vreo pb?Nu mai pot sa le scad .

Offline

 

#12 2010-09-28 18:43:37

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

1.In Registrul-inventar se inregistreaza mijloacele fixe, obiectele de inventar si altele asemenea.
2. Termenul de păstrare a Registrului-jurnal de încasări și plăți, a Registrului-inventar, precum și a documentelor justificative și financiar-contabile este de 10 ani, cu începere de la data încheierii anului fiscal în cursul căruia au fost întocmite, cu excepția statelor de salarii, care se păstrează timp de 50 de ani. Nu pot fi folosite pentru alte PFA, PFI. etc.
3.Nu se pot deduce cheltuielile fara documentele de infiinare pfa.

Offline

 

#13 2010-09-29 13:30:54

andra86
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Actele de infiintare pt pfa le-am facut la sfarsitul lunii noiembrie
2009.Nu am avut nici o incasare pe 2009.cum le inregistrez in registrul de
incasari si plati?Ele sunt practic pierderi.Nu le pot raporta pe 2010?in
registrul de incasari si plati trebuie delimitat anul 2009 de 2010.adica
pe o fila scriu anul 2009 iar pe cealalta incep 2010?Daca sunt pierderi nu
le mai pot scadea din cheltuieli?Si cheltuiala cu inchiderea pfa-ului o
pot deconta?

Offline

 

#14 2010-09-29 13:52:50

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Pentru anul 2009 nu se mai poate inregistra pe 2010. 
Cheltuiala cu inchiderea pfa-ului se poate deconta.

Offline

 

#15 2011-07-01 13:33:00

Aadelina
Oaspete

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Buna ziua,

In cazul in care am avut cheluieli in lunile martie-aprilie 2011 si nu le-am inregistrat pana acum in RJIP si nici nu le-am declarat pana pe 15 mai in declaratia 200, le mai pot inregistra?

Multumesc,

Adelina

 

#16 2011-07-01 15:48:16

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Cheltuielile pe 2011 se declara in Formularul 200 care se depune pt 2011 pana la de 15.05.2012.

Offline

 

#17 2011-07-04 09:19:26

csilla
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

BUna Ziua,
Am si eu o Intrep.Individ.in sistem real neplatitoare de tva si as avea o intrebare despre creditele luate pe intreprinderi.
Am citit ca nu se inregistreaza in Registru-jurnal de
incasari si plati sumele incasate cum sunt:
--aporturile in numerar sau echivalentul in lei al aporturilor in natura facute
la inceperea unei activitati ori in cursul desfasurarii acesteia
__sumele primite sub forma de credite bancare sau de imprumuturi de la terti.
Mai scria ca pt aceste operatiuni se intocmesc fise de operatiuni diverse.
Eu pornind de la aceste inscrisuri creditarea si returrul de creditare pt firma (aportul meu personal)
nu le-am inregistrat in registrul de incasari si plati ci am facut pt ele o
evidenta separata,acum insa am scos un credit  bancar pe firma si trebuie sa platesc
lunar rata aferenta pt credit.si problema mea este ca nu stiu unde sa
inregistrez  intrarea de credit si cum sa evidentiez aceste plati.,plus mai am cateva cheltuieli cu deschirede de cont si verificari pe recom sic eva comisioane,,,care tot asa nu stiu daca intra la deductibile sau nu.??

Editat ultima oară de csilla (2011-07-04 09:21:26)

Offline

 

#18 2011-07-04 09:34:26

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Ratele lunare pt credit se inregistreza in fisa de operatiuni diverse.
Se totalizeaza si se compara cu suma creditului pt a sti in orice moment ce suma mai exista de restituit.
Daca contul este pe PFA si se efectueaza plati pt activitatea acesteia cheltuielile sunt deductibile.

Offline

 

#19 2011-07-05 10:00:55

csilla
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Ok deschid o fisa de operatiuni diverse doar pt acest credit ,si de acolo returnez creditarile faute din surse proprii ca sa se justifice ridicare toatala a sumei primite si in registru incasari si plati evidentiez doar sumele cheltuite pentru deschidere cont si alte comisioane platite in vederea acordarii creditului?
Intarea de credit nu mai intra prin registru incasari si plati..bine am inteles nu?
Plati din acel cont nu voi mai face deoarece am consumat tot creditul.
Ratele lunare nu le voi trece pe chlet deductibile la final cand calc sumele pt declaratia de venit?
Cu multumiri

Offline

 

#20 2011-07-05 10:54:46

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

In registru jurnal de incasari si plati se evidentiaza doar sumele cheltuite pentru deschidere cont si alte comisioane platite in vederea desfasurarii activitatii PFA/II/IF. Daca creditul nu se evidentiaza nici cheltuielile aferente acestuia nu sunt deductibile (dobanzi, comisioane).
Creditul nu se inregistreaza in registru de incasari si plati..
Ratele lunare nu reprezinta cheltuieli deductibile si nu sunt cuprinse in declaratia de venit.

Offline

 

#21 2011-07-26 10:54:53

csilla
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Buna ziua,
Revin cu o intrebare:La II neplatitoare de Tva cu evidenta de stoc valorica cum trebuie efectuat inventarul in cursul anului cu cum trebuie facut cel de la sfarsitul anului???
Va rog sa ma ajutati in acesta problema
Cu multumiri

Offline

 

#22 2011-07-26 13:06:10

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Se intomesc liste de inventariere cu reperele existente care contin cantitatile pretul unitar si valoare, se totalizeaza si se compara cu stocul valoric din contabilitate pentru stabilirea diferentelor.

Offline

 

#23 2011-07-27 13:30:45

c.frunza
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

buna ziua.
am un pfa inregistrat in mai 2011, respectiv un birou notarial. folosesc un program pentru contabilitatea in partida simpla, dar nu am completat inca reg de incasari si plati si reg de inventar. trebuie sa inregistrez intai aceste registre la unitattea fiscala de care apartin ? si in reg de inventar completez obiectele de inventar achizitionate ? nu am inca iesiri pe care sa le inregistrez in reg de inventar. inregistrez doar intrarile, da ? imi trebuie si registru de invenar 14-1-2 si registru unic de control ?
multumesc

Offline

 

#24 2011-07-27 14:42:15

David
Moderator (Expert contabil)

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Registrul jurnal de incasari si plati si Registrul inventar se inregistreaza la unitattea fiscala de care apartineti. In reg de inventar se inregistreaza mijloacele fixe si obiectele de inventar achizitionate. Iesirile se inregistreaza cand o fi cazul (casare, vanzare).
Mai trebuiesc registrul de invenar pentru inregistrarea rezultatelor inventarierii anuale si registrul unic de control care se procura de la finante.

Offline

 

#25 2011-07-28 11:06:47

csilla
Membru

Re: Completare registre PFA. Ce ... si cum ... ?

Buna ziua,
Am iarasi o intrebare:
Fiind vorba de o Intrepr.Individ.neplatitoare de Tva cu specific de imbracaminte as dori sa fac niste reduceri de pret prin scontare cu casa de marcat si nu stiu cum sa procedez la intocmirea raportului de gestiune......cum scad stocul????pana acum scadeam cu valoarea vanzarilor zilnice(totalul de pe Z).Acum daca fac reduceri totalul va fi mai mic decat valoarea de intrare si cu diferenta ce fac???????Mentionez ca evidenta stocului este valorica.
Cu multumiri.

Offline

 

#26 Astăzi 20:09:37

Informatii PFA
Anunturi















Online
Publicitate        Rezervare
 Contabilitate PFA, PFI, II, BIA
 Contabilitate SC, PFA, II, ONG
 Program facturare online. Program facturare gratuit.
 Program Facturare
 Dumitrescu & Asociatii – Infiintare PFA si IF Timisoara
 Lecturi Juridice - Noul Cod Civil
 Ciel Conta Liberala - Program de contabilitate in partida simpla
 Contabilitate PFA si SRL
Promo PFA II IF     Rezervare
Dombi Eva Expert Contabil
6920 servicii contabilitate.
Parteneri
Calculator discount Avon

Antet forum

PFA Forum by wellcome.ro
Powered by PunBB

 ADMINISTRATORUL SI EDITORII ACESTUI SITE NU RASPUND SUB NICIO FORMA DE INTERPRETARI, ACTIUNI, EFECTE SAU EVENIMENTE
EFECTUATE SAU SUPORTATE DE PFA / II / IF IN BAZA INFORMATIILOR CONTINUTE IN SITE !
ACEST SERVICIU ESTE OFERIT GRATUIT SI BENEVOL PENTRU A INLESNI INFORMAREA CAT MAI EXACTA A PFA.
CONTINUTUL ACESTUI SITE ESTE GRATUIT SI ARE CARACTER STRICT INFORMATIV.
© 2014 Informatii PFA ( Persoane Fizice Autorizate ) . Toate drepturile rezervate.
Administrator: Tănase N. Sorin Nicolae P.F.A.  Contact  Parteneri / Links
Înregistrat la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (Nr. 10833)
National Project by Wellcome.ro & WHD.
 
 
Parteneri:  cabinet avocat timisoara  cabinet avocat cluj  cabinet avocat constanta  creare site 
Informatii PFA II IF Profesii liberale - Legislatie, infiintare, inregistrare, contabilitate, declaratii, registre, cheltuieli, venituri, taxe, impozite, contributii sociale, documente justificative, forum, calendar, sondaje, director, concursuri. Informations for PFA II IF Romania. Laws, establishment, registration, accounting, statements, records, expenses, income taxes, social contributions, documents, directory, forums.