Prezentare Case de marcat – facilități, obligații, termene
Ultima actualizare ANAF: 09 iunie 2021.
– Despre aparatele de marcat electronice fiscale
– Cum pot fi înlocuite casele de marcat din generația veche?
– Formularul „F – 4101”
– Solicitarea „Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”
– Atribuirea numărului unic de identificare aparatelor de marcat electronice fiscale
– Înregistrarea informațiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale instalate –„F4102”
– Schimbări ale stării sau situației aparatelor de marcat electronice fiscale – „F4103”
– Notificarea privind situația aparatului de marcat electronic fiscal – „F4105”
– Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate – „F4109”
– Cum se validează fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale?
Case de marcat, facilități, obligații, termene (Actualizat în 09.06.2021)
Ghid Conectare Case de marcat
Ultima actualizare ANAF: 16 august 2021.
– Termene de conectare
– Pentru ce aparate de marcat electronice fiscale se realizează conectarea?
– Care sunt obligațiile operatorilor economici care dețin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de rețele de comunicații
– Care sunt obligațiile operatorilor economici care dețin aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de rețele de comunicații
– Care sunt pașii ce trebuie întreprinși de către distribuitorii autorizați/unitățile acreditate de service în vederea conectării aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF.
Ghid de conectare a caselor de marcat (Actualizat în 16.08.2021)
Evidenţă Case de marcat (ANAF)
Verificare AMEF (Aparat de Marcat Electronic Fiscal) – Online:
Evidenţa aparatelor de marcat electronice fiscale (Reg AMEF ANAF)
Obligaţii declarative
Obligaţii declarative – utilizatori/distribuitori aparate de marcat electronice fiscale (AMEF).
*** Ghiduri mai vechi ***
Ghid Case de marcat
Ultima actualizare ANAF: 05 octombrie 2018.
1. Despre aparatele de marcat electronice fiscale
3. Înregistrarea informațiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale produse, importate sau achiziţionate intracomunitar şi a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi care au obţinut avizul tehnic favorabil
4. Emiterea şi comunicarea certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale
4.1 Solicitarea „Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”
4.1.1 Formatul solicitării
4.1.1.A. Solicitarea în format hârtie
4.1.1.B. Solicitarea în format .pdf inteligent
4.2. Documente care trebuie să însoţească solicitarea şi modul de anexare/ataşare, în funcţie de formatul solicitării
4.2.1. În cazul în care solicitarea este în format hârtie
4.2.2. În cazul în care solicitarea este în format .pdf inteligent
4.3. Emiterea şi comunicarea “Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”
4.4. Informaţii privind completarea Formularului C801
5. Fiscalizarea
6. Înregistrarea informațiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale instalate – „F4102”
7. Schimbări ale stării sau situaţiei aparatelor de marcat electronice fiscale
8. Condiții generale privind completarea și transmiterea formularelor „F4101”, „F4102” şi „F4103”
9. Notificare privind situaţia aparatului de marcat electronic fiscal F4105
9.1. Informaţii privind completarea F4105
10. Informaţii privind completarea formularelor „F4101”, „F4102” şi „F4103”
11. Precizări referitoare la dispozițiile legale privind organul fiscal competent să primească o serie de documente și să efectueze o serie de operațiuni
Ghid case de marcat (Actualizat în 05.10.2018)